11/30/2017

Interview s host family aneb na co se ptát


Při přípravě na můj první skype s rodinou jsem se snažila najít si, co nejvíc otázek o tom, na co se ptát.
Ze začátku mně bylo blbé to číst z papíru, proto jsem se snažila otázky si zapamatovat. Ale jak už to bývá, z nervozity jsem většinu zapomněla nebo sem si nemohla vzpomenout. Pamatovala jsem si prakticky jen ty nejzákladnější a zbytek jsem uplně vypustila.
Když mě čekal další skype s rodinou, o kterou jsem opravdu stála, rozhodla jsem se napsat si otázky na papír. Přece jen, když občas kouknete na papír pro otázku, žádný problém to není. Navíc rodiny taky ve většině případech čtou otázky z papíru nebo počítače/mobilu. 
Důležitý je i první dojem. Takže se tvářit uvolněně a mít úsměv na rtech!

Spoustu otázek Vám poradí sama agentura, kde si můžete na svém profilu otázky najít. Já jsem využila otázky z agentury CC, APIA a i z ostatních blogů.

Ze všeho nejdůležitější je ptát se nejdřív na otázky týkající se dětí. Pokud vaše první otázka bude, Kolik volna v týdnu budu mít? Můžu auto využívat ve volném čase? Kolik času budu mít na cestování?, rodina hned pozná, že vám víc záleží na cestování než na dětech. Přece jen primárně se do USA jedete starat o děti a až potom cestovat, nebo se tak aspoň musíte tvářit :D

OTÁZKY O DĚTECH:
- Co rády dělají ve volném čase
- Jaká je jejich oblíbená hračka
Jaké jsou jejich osobnosti
- Jestli chodí do školy/školky
Jak daleko je škola/ školka a jak tam jezdí
- V kolik hodin začíná a končí škola
- Jestli mají nějaké alergie, nemoci nebo užívají léky
- Co rády jí
- Jaké jsou místa v okolí, kam můžete s dětmi jít
- Jestli budete připravovat jídlo pro dítě

OTÁZKY PRO RODIČE:
- Kdy potřebují aby au pair přijela
- Měli už au pair, kolik
- Berou au pair jako součást rodiny
- Jak by popsali svou rodinu
- Jakého jsou vyznání
- Jaké jsou jejich záliby
- Pracují z domu nebo mimo domov
- Jak vypadá jejich typický víkend
- Co dělají ve volném čase
- Jestli mají nějaké zvíře
- Zda mají speciální stravu

OTÁZKY TÝKAJÍCÍ SE AU PAIR:
- Jak bude vypadat schedule
- Musí au pair dodržovat nějaké pravidla, večerku
- Jak vypadá au pair pokoj
- Kolik hodin budete pracovat, kdy bude volno
- Může au pair využívat auto ve volném čase

OTÁZKY NA MÍSTO, KDE RODINA ŽIJE:
- Řekni mi o oblasti, kde žijete
- Jsou v okolí další rodiny s dětmi
- Mají děti v blízkém okolí kamarády
- Jsou v okolí další au pairs
- Je tam nějaký druh veřejné dopravy
- Jaké tam je počasí

Existuje mnohem, mnohem víc otázek, na které se ptát. Ale toto jsou podle mě ty nejzákladnější, na které by jste se host rodiny měli zeptat.
Z vlastní zkušenosti doporučuji, neptát se na všechny při prvním skype. Nejen, že rodinu zahltíte otázkama, ale pokud dojde na další skype, může se stát, že se nebudete mít na co zeptat. Zeptejte se teda nejdřív na otázky, které jsou pro vás podstatné a potom na ostatní.

Taky je dobré vyptat si kontakt na současnou au pair, kde se ji můžete zeptat na otázky ohledně rodiny. Nezapomeňte ale, že odpovědi au pair vám můžou úplně změnit pohled na rodinu.

Nakonec vám poradím jen to, aby jste se řídili srdcem. Nehleďte na lokalitu, nechoďte k rodině, ke které vás to táhne jen kvůli lokalitě. Možná nebudete na vašem vysněném místě, ale nejdůležitější je si sednout s rodinou.


Žádné komentáře:

Okomentovat