5/11/2016

Britská kuchyně, aneb chutná mně tu?


Cestování je spjato s mnoha věcmi. Nejen, že při cestování poznáváme místní kulturu, ale máme možnost zkusit nové chutě a tradiční jídla.
Nejdřív bych chtěla říct, že angličané mají odlišný způsob stravování než my, který mě ze začátku zaskočil. U nás je nejdůležitější snídaně, poté teplý oběd a nakonec nějaká lehčí večeře. Oni mají lehkou snídani a oběd, a večeře je vydatná. Co jsem odpozorovala, tak je normální, že oběd se ani nedělá a buď mají brunch (velká snídaně, která poslouží i jako oběd) a nebo si udělají toast nebo sandwich.

Za tu dobu, co jsem v Anglii jsem ochutnala už pár tradičních jídel. Dneska se s vámi o ně podělím a také vám řeknu jestli mně chutnaly nebo ne.

Začala bych pěkně od začátku, a to se snídaní. Myslím si, že tradiční anglickou snídani zná snad každý. Skládá se z opečené klobásy, vajíček, anglické slaniny, fazolí a žampionů s opečeným toustem. Toto je velice vydatná snídaně a spíš se preferuje jako brunch než jako samotná snídaně. Já jsem ji bohužel ještě neměla možnost vyzkoušet, ale věřím, že až ji budu mít, tak ji vyzkouším.


Svačiny tady moc neletí a většinou lidé jí nějaké sušenky, chipsy, ovoce nebo zeleninu.

Oběd, jak už jsem zmínila nahoře, se tady taky moc nevyvařuje. Většinou si udělají instantní polévku, sandwich nebo si zajdou někam do fast foodu.
Na obědy se tu hojně jí Fish&Chips, které také patří mezi tradiční anglický pokrm. Já jsem je měla už 3x a moc mně chutnají.



Krátce po mém příjezdu se slavily Velikonoce a měli jsme slavnostní večeři, na které jsme jedli tzv. carvery. To se skládá z různých druhů masa (my jsme měli krůtí a hovězí), pečených brambor, zeleniny a Yorkshire puddings s gravy omáčkou. Překvapivě mně to chutnalo a po Velikonocích jsme to měli občas i na Sunday roast dinner. Je to vlastně taková tradiční britská víkendová večeře.
Z dalšího tradičního jídla na večeři jsem vyzkoušela Pies. Je to koláček z listového těsta, plněný masovou směsí s omáčkou a překvapivě mně taky chutnal, i když lákavě nevypadal :D

K dezertům moc nenapíši, protože ať vzpomínám, jak vzpomínám, žádný tradiční anglický jsem asi zatím nejedla a ani si na žádný nemůžu vzpomenout. Jediný, který se mně vybavuje je vánoční pudink, o kterém je ale známé, že moc dobrý není, tak mně ani nevadí, že jsem neměla možnost ho vyzkoušet.


V Anglii se hodně rozrostla indická, italská a čínská kuchyně a většina lidí už ji považuje za svou tradiční. Někde jsem dokonce četla, že ve škole na otázku, jaké je tradiční anglické jídlo většina dětí odpověděla nějaký druh z těchto tří kuchyní.

Na závěr dodám jen to, že mně anglická kuchyně zatím chutná, tak uvidím jak to bude do budoucna, kdy vyzkouším něco dalšího :) 


1 komentář:

  1. Ahoj, prešla som práve tvoj blog a keby mám vybrať jeden článok ktorý sa mi páčil najviac tak je to práve tento. Milujem jedlo, to bude asi tým:D Hah nie, páči sa mi nápad článku (mimochodom všetky jedlá som v UK vyskúšala a milujem ich!) a taktiež sa mi páči stručná kombinácia textu s obrázkami. Je to stručné a výstižné.
    Pri ostatných článkoch som nedočítala do konca pretože mi prišli trošku zdĺhavé.
    Páči sa mi to že pridávaš veľké vlastné fotky z výletov a tak, to ja milujem ! Taktiež celková idea blogu mi je blízka kedže som tiež aupair a dizajn je síce základný ale za to super pasuje ku téme.
    Ešte pred tým ako som sa stala Aupair som všetky takéto blogy vyhľadávala takže určite si tu prídu na svoje hlavne budúce Aupair:)
    Prajem krásny deň a veľa, veľa uspechov v cestovaní v Aupair práci (i ked tam skôr síl ako uspechov) a tak :)))
    Linda

    OdpovědětVymazat