11/20/2017

Jaká agentura je nejlepší?


Na to Vám nikdo jistě neodpoví. Ale dnes a denně čtu na au pair skupinách tuto otázku. A protože mám zkušenosti s dvěma agenturama, tak jsem se rozhodla něco málo o nich napsat.

Začnu asi uplně od začátku. Do USA jako au pair můžete legálně vyjet jen s agenturou. V Česku tyto pobyty zprostředkovává agentura Student Agency (APC), CoolAgent (APIA) a Cultural Care. Student spolupracuje s americkou agenturou Au pair care, CoolA s Au pair in America a Cultural Care má stejné zastoupení i v USA.
Každá agentura má odlišné požadavky při příjímání au pair do programu, ale v USA je to všechno stejné. Protože au pair program je dán americkou vládou. Tudíž počet odpracovaných hodin, výše kapesného, dovolená, věk a další věci jsou stejné u všech agentur.

O agentuře Student agency Vám toho moc neřeknu, protože s ní zkušenosti nemám. Jediné co, tak je to jediná agentura, která má v podmínkách, že můžete mít ukončenou SŠ nebo SOU, u ostatních musíte mít maturitu.

Já mám zkušenosti teda s CA a CC. Nejdřív jsem byla registrovaná u CC, takže se první vrhnem na ni.
CC má jedinou pobočku v Praze, ale není potřeba tam jezdit. Vše se dá zařídit přes internet a na osobní schůzku si můžete vybrat místo z jejich seznamu, které máte nejblíž.
K přijetí do programu musíte splňovat podmínky, které si nastavila sama agentura, a to je: zkušenosti s dětmi (min. 200h), vystudovaná střední škola, věk 18-26, řidičský průkaz, čistý trestní rejstřík a dobrý zdravotní stav. Ty poslední 3 můžete zařídit i během hledání rodiny.

Vyplňování profilu a referencí u CC je velmi jednoduché. Na profilu, kde je reference, zadáte email na tu určitou osobu, která Vám referenci dělá (min. 1 childcare a min, 2 personal). Jim pak dojde mail, kde kliknou na odkaz, který je odkáže na stránku, kde tu referenci vypíší a pak to odešlou na ten Váš profil. Potom už jen v agentuře referenci ověří a je hotovo. Takto jednoduché to je.

Pro mě, je u CC hodně velká nevýhoda, že au pair může mít na profilu jen jednu rodinu. Vy si ji sice můžete po 24h smazat pokud se Vám nelíbí, ale pokud podle Vás vypadá dobře, máte tam rodinu týden a ta Vás pak odmítne, tak začínáte od znova. Navíc jste celý ten týden mohli přijít o super rodiny, jen kvůli tomu, že jich víc mít nemůžete.

A poslední nevýhoda u CC je cena, která je poměrně dost vysoká, ale vše se platí až po nalezení rodiny:
Programový poplatek: 9 900 Kč
Zdravotní pojištění ERIKA: 12 750 Kč 
Pojištění proti stornu: 1 260 Kč

23 910 Kč je částka, kterou zaplatíte čistě agentuře. Jsou tu, ale ještě další poplatky, jako vízum, zdravotní potvrzení, výpis z rejstříku trestů a mezinárodní řidičák. Toto si, ale musíte zařídit ať jste u jakékoli agentury.

U CC můžu z vlastní zkušenosti vyzdvihnout jejich přístup, jejich jednoduchou registraci, rychlé reakce a nejdůležitější asi to, že mají vážně moc rodin. Za co bych je, ale nedoporučila by byla jednoznačně cena a způsob výběru rodin, že můžem mít jen jednu rodinu na profilu.

Ke Coolagent jsem se přihlásila až potom, kdy se mně stále nedařilo najít rodinu a řekla jsem si, že se dvěma agenturama budu mít větší šanci najít si rodinu.

Mají dvě pobočky, jednu v Praze a jednu v Brně. V jedné z těchto se absolvuje i osobní pohovor.
K přijetí do programu je potřeba jako u CC, vystudovaná střední školavěk 18-26řidičský průkazčistý trestní rejstřík a dobrý zdravotní stav a min. 200h zkušenosti s dětmi. U CA to musí být 2 childcare reference.

Přihlášení je rychlé a profil vyplněný taky. Zásek, ale nastal u referencí, které se dělají psanou formou. Na profilu si stáhnete childcare a personal referenci, kterou musíte poslat osobě, která Vám referenci dělá. Ta si ji musí vytisknou, vyplnit, naskenovat a poslat Vám zpět a Vy ji následně vložíte na svůj profil.

Ke schválení profilu musí být kompletní. Takže i se zdravotní zprávou a výpisem z rejstříku trestů. Narozdíl od CC, který můžete doplnit až po nalezení rodiny.

U CA můžete mít najednou víc rodin. Já jsem měla zatím 3, ale nevím jestli to je maximum.
Co se mně u CA nelíbí jsou profily rodin, které jsou podle mě odfláknuté a nic moc se z nich nedozvíme, proto je potřeba se u skype víc vyptávat na rozdíl CC, kde je v profilech vypsané vážně vše. Ale nevidím to jako velký problém.

Velká výhoda u CA je cena:
Registrační poplatek: 1 000 Kč
Programový poplatek: 280 Euro ( cca 7 100 Kč)

8 100 Kč je vše, co se platí agentuře. Cena je nízká i proto, že rodina platí základní zdravotní pojištění. Doporučuje se, ale ještě připojistit. Samozřejmě je potřeba ještě zaplatit ty zbylé potřebné dokumenty, které jsem vypsala u CC.

U CA musím z vlastní zkušenosti říct, že nemají tak skvělý přístup. Ne, že by nebyly hodní, ale moc se nezajímají jak se mně daří v matchingu. Z CC mně volávali ze začátku každý týden, z CA mně ještě nikdo nevolal. Taky jim dlouho trvalo než mně na něco odpověděli, někdy i několik dní. Ale to je něco, s čím se dá přežít. Jinak proti CA nic víc nemám.

Při hledání, má větší pravomoc rodina, která au pair hledá. Au pair si sama rodinu vyhledat nemůže. Toto je, ale stejné u všech agentur.

Doufám, že jste se z dnešního obsáhlého článku něco dozvěděli, ale nezapomeňte, že konečné rozhodnutí bude záležet jen a jen na Vás. 

1 komentář:

  1. Fíha, to jsou zkušenosti! Vaříte také v hostitelské rodině někdy? Pokud byste v USA chtěla zkusit české recepty, doporučuji blog CookLikeCzech.com

    OdpovědětVymazat