2/09/2018

Au pair UK x Au pair USA


Au pair v USA nejsem sice zatím dlouho, ale i za tak krátkou dobu, rozdíly vidím. Pokud jste před USA byly v Anglii nebo nějaké jiné evropské zemi, kde je běžné dělat au pair, rozdíly taky uvidíte na první pohled.

Rozdíly vlastně znáte ještě před tím, než do USA vůbec přijedete. Už v agentuře vám řeknou co jsou vaše povinnosti a náplň práce. A rozdíly jsou "do očí bijící". 

Důvod je jednoduchý, Au pair v USA je pod rukou vlády USA, která stanovuje pravidla. Takže v USA to moc o domluvě s rodinou není. Ale ne tak uplně.
Tím, že do USA potřebujete pro au pair J1 víza, jinak než prostřednictvím agentury, legálně au pair dělat nemůžete.
U americké rodiny můžete pracovat max. 45h týdně, 10h denně a musíte mít min. 1,5 dne volna a jeden celý víkend volný v měsíci. Potom záleží už jen na rodině jak moc au pair potřebují a jestli využijí všech hodin, které máte pracovat. Já třeba pracuji 30h týdně a víkendy mám volné všechny. Ale to je tím, že mám děcka celý den ve škole, ten kdo má děti doma, je jasné, že bude dělat víc hodin než já. 
Za 45h týdně musíte dostat 195,75 USD, stejnou částku, ale musíte dostat i když děláte míň hodin. Pokud děláte víc jak 45h, což je mimochodem už nelegální, musí vám rodina zaplatit přesčasy. 
Rodina vám taky musí přispívat 500 USD na školu. Musíte splnit 72h ve škole. Nemusíte si, ale vybrat nutně angličtinu. Můžete si vybrat cokoli, co škola nebo college nabízí.

Naopak do UK nebo jinší země, agenturu nepotřebujete. Můžete její služby využít, ale podle mě je to zbytečné. Berou si peníze za něco, co si zvládnete zařídit sami.
Ve většině případech je to o domluvě s rodinou. Není stanoven žádný limit kolik max. hodin se může pracovat. Některé rodiny vyžadují 20h týdně, 40h týdně, ale setkala jsem se s případy, kdy rodiny po au pair chtěli aby pracovala třeba 60-70h týdně. Což je strašně moc. Pokud by, ale na to mělo přijít, tak si stojte za tím, abyste dostali řádně zaplacené. Protože to taky záleží na rodině. 
Já jsem za 30h týdně měla 85 liber + příplatky na babysitting. Teď už ale vím, že 85 liber je šíleně málo, i když žijete mimo Londýn. Další rodina, kterou jsem měla najítou když jsem chtěla prodloužit, mně za 25h týdně nabízela 160 liber. Celkem rozdíl co? A to podotkám, že 85 liber jsem měla za 4 děti, 160 jsem měla mít za 2. 
Co se týká školy, rodina vám může i nemusí školu platit nebo vám přispět. Vše opět záleží na domluvě.

Hlavní rozdíl je i v ceně. Do USA se bez agentury nedostanete. Takže musíte zaplatit poplatky agentuře + pojištění + peníze do začátku. Do UK, pokud si zařídíte vše sami, zaplatíte jen letenku, kterou seženete v dnešní době za pár stovek + pojištění a nějaké peníze do začátku.
Výhoda agentury je ta, že pokud vás v USA rodina ze dne na den vyhodí z baráku, což se může stát a stává se to, tak vám agentura musí zajisti bydlení. Buď bydlíte u své LCC, jiné LCC nebo vám musí zařídit a zaplatit hotel.
Pokud se vám toto stane v UK, tak se musíte spolehnout sami na sebe. Můžete přespat u známých, kamarádů nebo si dočasně najít třeba hostel než si najdete novou rodinu. V nejhorším případě si koupíte letenku a letíte domů. Z UK to není takový problém koupit si letenku na poslední chvíli. Ano dáte za ni víc než normálně, ale ne tolik co z USA, navíc jste za 2h doma.

Nakonec, i když se rozhodnete pro jakoukoli zemi, vždy je to správné rozhodnutí. Život v zahraničí vám víc dá než vezne. I když by to mělo být jen na pár měsíců, tak vždy vám to něco dá. Naučíte se žít sami, spoléhat se sami na sebe, hospodařit, naučíte se cizí jazyk a najdete si kamarády z celého světa. Proto pokud se rozhodujete jestli odjet, tak neváhejte.

Žádné komentáře:

Okomentovat