7/20/2016

Sen se stal skutečností, aneb konečně v Londýně, den 1


Pohodlně se usaďte, bude to dlouhé! :D
Nemůžu uvěřit, že se to konečně stalo. Po 3 nepovedených možnostech jet se podívat do Londýna, se to doopravdy podařilo.

Je sice pravda, že jsem v Londýně byla v den příjezdu, ale to jsem viděla jen autobusové nádraží a zbytek trochu Londýnu po cestě, takže to se nepočítá. Hah :D

Začaly jsme to plánovat asi měsíc před odjezdem a shodly jsem se na datu 2-3.7. Našly jsme si levný hostel přímo v centru, koupily si jízdenky na bus a mohli odpočítávat dny do odjezdu.

4 týdny uběhly jako voda a já konečně spatřila krásy Londýna. Ze všeho nejdřív jsem se šly ubytovat a uložit si tašky, abychom s něma nemusely chodit po celém Londýně. Naše první kroky vedly k Buckinghamskému paláci, ale protože jsme šly špatnou stranou, došli jsme tam, kudy se jde dovnitř a musí se platit. Proto jsme se rozhodly, že to oželíme a šly dál. Naše další cesta vedla do Hyde parku, kde jsem si udělaly "svačinovou" pauzu a kochaly se. Během cesty jsme potkaly něco, co připomínalo Vítězný oblouk v Paříží, ale co to bylo, to nevím. Hah  :D

Potom jsme se rozhodly, podívat se na tu slavnou Oxford street, o které jsem tak moc snila, a kterou jsem sledovala pomocí google street view. Ano až takto zoufalá jsem byla :D
Nevím proč, ale oxfstrt mě zklamala. Čekala jsem jaksi víc. Navíc tam byly davy lidí. Taky se není čemu divit, když byly prázdniny, sobota a poledne. Hotové davové šílenství.
Zašly jsme se podívat do Primarku, ale já jsem odolala a poprvé si z Primarku nic neodnesla :D a pak jsme pokračovaly v plánech. Stavily jsme se v Disney obchodě, v 4 patrové hračkářství a velké knihovně. Byla ta zrovna nějaká autogramiáda britské youtuberky, která vydala vlastní kuchařku. Já jsem ji, ale samozřejmě neznala :D

Z oxford street jsme se dostaly na piccadilly circus, který mě také moc nenadchl. Asi jsem čekala Time square :D Potom, ale nastal zlom, protože jsme přišly k Horse guard parade a konečně jsem uviděla vrcholek London eye a Big Benu. Konečně přišel ten typický Londýn a to, co jsem chtěla vidět. Ještě, ale než jsme se dostaly k samotnému London eye a Big benu, jsme šly na Trafalgal square. Po cestě tam, jsme se ale zastavily u pouličního zpěváka, který byl naprosto úžasný a vydržely jsme při něm stát snad půl hodiny, né-li víc. 
Také jsme po cestě míjely Downing street, na kterou ale nebyla možnost se dostat, protože byla zavřená a chráněná policisty, kvůli probíhajícím protestům kvůli Brexitu.
Z Trafalgar square jsme taky nic moc neměly, protože tam probíhal nějaký dance festival, takže to bylo uzavřené a byla tam spousta lidí. Proto jsme šly už pěkně rovnou k London eye.
Šly jsme k němu přes Hungerford bridge, ze kterého je pěkný výhled jak na London eye, tak na Houses of parlament a Big Ben v pozadí. Nafotily jsme opět velké množství fotek a šly si dát frozen yogurt. 
V době, kdy jsme chtěly pokračovat v naší cestě se spustil neskutečný slejvák a všechny jsme byly rády, že jsem si aspoň jako jediná vzala deštník. Schovaly jsme se pod most jako desítky dalších lidí, ale protože v něm byly mezery, tak voda stejně protékala skrz. Po asi 15 min mraky odešly a vysvitlo sluníčko. Ano, toto je pravé anglické počasí :D
Prošli jsme kolem London eye, politovaly lidi, kteří museli v tom dešti stát frontu a šly k Westminster Bridge a Big Benu. Až po 2 dnech doma jsem si uvědomila, že jsem si ten Big Ben ani pořádně neprohlédla. Tím, že jsme furt někde pospíchaly, jsem chtěla udělat aspoň fotky a většinu času jsem ho viděla pouze přes obrazovku ve foťáku. No co, aspoň důvod proč jet znovu do Londýna.

Potom jsme už jen minuly Westminster Abbey a šly do hostelu, kde jsme "umřely" na vyčerpání a neskutečnou bolest nohou :D Budík jsme si naplánovaly na 8h, protože jsme měli spoustu plánů na další den. Ale jaké to byly a jestli jsme je všechny stihly se dozvíte až v dalším článku :D
Teď už přidám jen trochu víc fotek z Londýna :) :D

























Žádné komentáře:

Okomentovat