4/04/2016

Co si nezapomenout vzít do Anglie


Mám chuť psát, ale vůbec nevím o čem. Dny jsou zatím furt stejné, takže se neděje nic nového. Napadlo mě, že bych mohla napsat článek s typy co si nezapomenout vzít do Anglie. Tak tady je :)
Před cestou do UK je dobré si zjistit co tam je odlišné od Česka a ještě lepší je to zjistit před tím než si začnete balit. Protože pokud se rádi balíte na poslední chvíli nemusí se vám to vyplatit a pak budete na poslední chvíli létat po obchodě a shánět důležité věci.

1. Adaptér do zásuvky
Nebylo by hezké po celém dni cesty večer zjistit, že váš konec od nabíječky nepasuje na Anglickou zásuvku a vy byste si nemohli nabít mobil, foťák a další elektroniku. Proto je dobré si s sebou vzít aspoň jeden adaptér, který koupíte v elektru. Dávejte si, ale pozor abyste si koupily adaptér, do kterého jde zapojit i koncovka typu G (má otvor na uzemňovací kolík). Taková bývá většinou u nabíječek notebooku. Tuto zásuvku do obyčejného adaptéru za pár korun nedáte.
Pokud se vám, ale nechce kupovat v Česku, v UK ho seženete skoro všude a za zlomek ceny co v ČR. Ale taky je pravda, že nevím jestli se tu dá sehnat na tu koncovku typu G. Tu bych radši koupila v ČR a měla jistotu.

2. Nepromokavé boty
Přece jen jedete do země, kde pravidelně prší. Určitě nechcete vyjít z domu do deště a po 5 min chůze mít promočené boty i s ponožkama. Hodně opěvované jsou i gumáky. V dnešní době se dělají už i moderní, v mnoha barvách a střizích, takže se nemusíte stydět si je obout, abyste se necítili jak sedláci, co jdou do pole :D
Ale nejlepší v dešti je stejně vůbec nevycházet z domu, pokud to není potřeba :D

3. Deštník/ Pláštěnku
Stejný případ jak s botama. V Anglii je počasí nepředvídatelné. V jednu chvíli svítí sluníčko a za chvilku začne pršet, to už mám na vlastní kůži vyzkoušené. Proto je dobré mít deštník vždy u sebe. 

4. Slovník
Ať umíte anglicky dobře nebo ne, vždy je dobré si s sebou vzít slovník. Nikdy nevíte jaké slovo si budete potřebovat přeložit. Slovník si můžete stáhnout do svých mobilů, vyhledávání takto je rychlejší. Pokud, ale nejste majiteli "chytrých" mobilních telefonů a nemáte tu možnost si slovník stáhnout, vemte si klasický. Já mám pro jistotu oba.
A ještě je výhoda najít si a přeložit fráze, o kterých víte, že byste je mohli použít a z paměti je říct neumíte. 

5. Mapa
Pokud ji budete mít, máte větší šanci, že se nikde neztratíte. Opět jsou 2 možnosti, mobilní verze a klasická.

6. Důležité doklady
Pas, občanka, řidičák, kartička zdr. pojišťovny (pokud se neodhlasujete z pojišťovny), cestovní pojištění. Bez těchto věcí nikam nejezdit. Je pravda, že na cestu do Anglie vám bude stačit občanka, ale lepší je mít oboje pro případ ztráty. Pokud jedete do zahraničí na déle jak půl roku, tak se musíte odhlásit ze zdravotní pojišťovny, tím pádem kartičku zdr. pojišťovny mít nebudete. Další pro mnoho lidí důležitá věc je platební karta.
Hlavně si dávat pozor abyste nic z tohoto neztratili, protože určitě nechcete svou dovolenou strávit obcházením úřadů a vyřizováním nových dokladů.

7. České jídlo
Pokud jste milovníci jídla a hlavně tradičního českého, nezbyde vám nic jiného než se za zásobit. V UK se totiž ve většině obchodů neprodává a sehnat se dá jen v polských obchodech.
Já jsem si nevzala skoro žádné české jídlo, protože už jsem neměla v kufru místo a teď mně to vadí :/
Naštěstí jsem si, ale aspoň ulovila jednu tatranku, kterou jsem jim dovezla, protože jsem si všimla, že snědli čokoládové věci, ale tatranek se nechytli :D zlodějka :D :D tu si, ale budu šetřit.

8. Tampony O.B.
Možná to někomu přijde divné a někomu vtipné, ale je to tak. Tato nezbytná věc pro ženy v UK totiž není. A proto, pokud si bez nich neumíte "představit" život, je dobré si je ve velkém množství přivést a nebo si zvyknout na nějaké co tu jsou.

9. Kartáčky CuraProx
Tyto kartáčky by už měli prodávat v Boot´s, ale zatím jen v některých ve větších městech. Já jsem se dívala u nás a tam zatím nejsou. Proto, pokud jste z menšího města a máte tyto kartáčky rádi, tak si je dovezte z domu.
Já jsem tyto kartáčky nahradila Sensodyne, které mně přijdou hodně podobné a ještě jsou levnější :D

Toto je pár mých typů, které si nezapomenout vzít do Anglie, ať už tam jedete jen na dovolenou nebo na delší dobu.
Doufám, že se vám mé typy líbily a hlavně hodili a víte, bez čeho sem nejezdit :)

Žádné komentáře:

Okomentovat