4/01/2016

První týden u rodiny

U rodiny jsem zatím týden, takže ještě moc hodnotit nemůžu. Ale cítím se tu dobře a myslím si, že brzo se tu budu chovat jak doma :D
V den příjezdu jsem se akorát zeptala v kolik mám na druhý den vstát a pak jsem šla zalehnou do postele.

Ce čtvrtek jsem vstala v 6:45 a šla jsem se obléct abych se hned první den před rodinou nepromenádovala v pyžamu :D Když jsem byla nachystaná tak jsem nevěděla co dělat, jestli jít na chodbu vzbudit děcka nebo počkat až je vzbudí Tina, protože jsem s nikým nebyla na ničem domluvená.
Nakonec byly děcka vzhůru už dávno a já jsem měla o starost míň. Vyšla jsem na chodbu a viděla jsem, že už jsou oblečené a jdou do kuchyně, tak jsem šla taky. Styděla jsem se tam něco vzít a tak jsem počkala až mě Tina sama nabídla co chci na snídani. Vystačila jsem si s lupínkama a mlékem, přece jen tady nemám takový čas a možnosti vyvařovat si snídaně jak doma :D

Po snídani jsem jela s Tinou zavést děcka do školy, tak jsem se šla trochu zušlechtit a přesléct do lepšího oblečení. Co mě překvapilo, tak to neuvěřitelné teplo. V Česku jsem chodila stále v zimní bundě a tady jsem měla triko s krátkým rukávem a koženou bundu a bylo mně dobře. Cesta do školy trvala asi 15-20 min. autem. Mají ji celkem daleko. Škola je teda neuvěřitelně odlišná od té naši české, na kterou jsem zvyklá. Největší rozdíl je ten, že tu děti chodí do školy už od 5 let. A také musí děti do školy dovést rodiče nebo nějaký svěřenec. Nefunguje to jak u nás, že děti doma nachystáte a samotné je vypustíte do školy, tady to nejde. A ještě s nimi musíte počkat než se jim otevře třída, což je asi do 8:55, potom učitelka otevře dveře a pouští tam žáky. Takhle to funguje v Primary school, u Secondary už to tak přísné nebude, protože má nejstarší jezdí do školy už sama.


Po návratu ze školy jsme s Eleanor jeli do Chippenhamu, kde mě provedla a ukázala mě tam nějaké obchody. Samozřejmě jsem tam utratila pár liber, protože jsem si musela koupit nějaké věci co jsem si s sebou nebrala a taky jsem chtěla vyzkoušet nějaké anglické sladkosti :D
Potom jsme se rozhodli podívat do parku, ale začalo pršet a tak jsme si sedli na lavičku a čekali až to přestane. Jenže začínal pršet čím dál víc a taky byla už větší zima. V tu chvíli jsem byla ráda, že jsem se z kožené bundy přeslékla do kabátu. Šli jsme se teda podívat ještě do Superdrugs a z tama už na autobus. Cestou tam i zpátky jsme jeli doubledackrem, ale až na zpátek jsme seděli uplně vepředu. Škoda jen, že pršelo a výhled mně kazilo zapršené okno.


Po příjezdu jsem zalezla do pokoje a odpočívala. Dolehla na mě totiž únava z předešlých nocí a dne. Když Tina dovezla děcka ze školy tak jsme šli hrát nějaké stolní hry. Vybrali nějakou vědomostní a řeknu vám, že to nebylo vůbec lehké hrát hru anglicky, s anglickýma otázkama o Anglii :D Tak to šlo celý večer, hry, x box, omalovánky, kreslení.


V 7 večer jsem se vybrala do pokoje, protože mě čekal první skype s našima. Zdá se, že to zatím všichni zvládáme dobře. Potom jsem se rozhodla dopsat články, které jsem měla rozepsané ještě z domu. Moc jsem toho, ale nenapsala, protože na mě opět dolehla únava a já jsem se rozhodla upřednostnit spánek.

Další den jsme jeli na výlet na Stonehenge, kde jsme měli i picnick. O tom jsem, ale už psala zvlášť článek, takže to sem nebudu rozepisovat znovu. Odkaz na článek je zde.


 Sobotu jsme byli v divadle na představení o dinosaurech a v neděli tu byly Velikonoce. O obouch jsem, ale taky psala už článek, takže vám sem dám odkaz, abych to nemusela psát znovu. Odkaz na článek je zde

V pondělí bylo ještě volno, takže se konal velký jarní úklid. Já jsem do něho, ale moc nezasahovala, protože jsem nevěděla co a jak. Držela jsem se v přízemí a uklidila jsem kuchyň, což byla brnkačka. Potom jsem se už jen tak poflakovala, protože jsem měla volno a já jsem nemusela nic moc dělat.

Od úterý jsem začala pracovat i já. Ale díky tomu, že mají děcka 2 týdny prázdniny, tak je to volnější.
Jediné co mně na tom jejich volnu vadí je to, že s nima musím byt od 8:00 ráno až do 19:00. Tím pádem přicházím o své volno a nemůžu se jít podívat do města. Musím si to nechat na víkend, doufám, že aspoň nebude pršet.
Tak to šlo v úterý a ve středu. Ráno vzbudit děcka, udělat jim snídani, uklidit po nich, nějak je zabavit (to zvládají sami), udělat jim něco na oběd, dívat se na filmy, jít ven, opět se dívat na filmy a volno.

Ve čtvrtek dopoledne odjela Tina s děckama k babičce a já jsem měla volný barák. Já jsem do oběda udělala své povinnosti a pak jsem si mohla dělat co chci.
Protože bylo pěkné počasí a svítilo sluníčko, tak jsem se toho rozhodla využít a šla jsem do města. Oblékla jsem se, vyšla jsem před dům, dám klíč do zámku a nejde otočit. Zkouším to několikrát po sobě a furt to nejde. Jdu zkusit jinší dveře a taky mně nešli. Už jsem byla smířená s tím, že asi nikam hold nepujdu. Jenže jsem musela jít odpoledne ještě venčit psy a dům jsem odemklý nechat nemohla. Rozhodla jsem se použít google, ale ten mně moc nepomohl a já jsem teda musela napsat Stevovi sms jestli by mně neporadil :D Odpověděl v okamžiku a hned jsem to šla vyzkoušet a povedlo se. Tak jsem se teda znovu oblékla a mohla jít.
Asi si teď říkáte, že zamknout dveře není problém, ale tady mají jinší zamykání. Ze vnitřku není klíčová dírka, ale jen takové kolečko na otočení. A když chcete zamknout tak musíte dát kliku nahoru a potom zamykat. A to je to, co jsem nevěděla.

Když se ně konečně podařilo zamkout mě čekala asi 15 min. cesta do centra. Naštěstí to je pořád rovně, takže jsem nemohla nikde zabloudit. První mé kroky vedly do Sainsburry´s. Nakoupila jsem si nějaké jídlo a šla jsem se kolem projít. Měla jsem s sebou i foťák, ale protože bylo kolem furt spousta lidí, tak jsem moc nefotila. Prošla jsem kolem potůčku, došla na "náměstí" a z tama jsem se vydala zpět na pěší zónu. Rozhodla jsem se zajít podívat i do Boot´s a do Costa na latte. Potom mě čekala už jen opět 15 min, cesta domů.









 Po příchodu dom jsem si chvilku odpočinula, zavolala si s bráchou a šla vyvenčit psy. Zatím jsem venčila jen 1, ale teď mě čekalo venčení obou zároveň. Myslela jsem si, že to nebude nic těžké. A taky, že by nebylo, kdyby nebyli jak z divokých vajec. Celou dobu jen táhly a pak se chudáci dusili. Tak jsem to po vykonání potřeby otočila dom.


 Doma jsem si potom dala pozdní oběd a už jen odpočívala. Čekalo mě několik skype, protože jsem byla poprvé uplně sama doma, tak jsem jim to tu mohla trochu ukázat :D
Večer došel Steve a naučil mě zapínat TV :D tak jsem se podívala na Někdo to rád blond a k tomu jsem si dala oreo zmrzku, a Steve byl mezi tím běhat. Potom jsem se šla už jen osprchovat a zalehnout do postele.

V pátek ráno mě čekalo příjemné probuzení. Nikde žádné děti, jen já a prázdný dům. Mohla jsem si teda pospat a pak jsem si konečně připravila pořádnou snídani. Strašně dlouho jsem měla chuť na lívance.

Po snídani mě čekal velký úklid, který se v pátek vždy dělá. Kuchyň a obyvák se lehce uklízí každý den, ale v pátek k tomu přibývá ještě úklid dětských pokojů, povysávat je, uklidit trochu hračky a koupelky. Potom ještě venčím psy. Tento větší úklid mě trvá asi do půl 12 a každé páteční odpoledne už mám volno.
Odpoledne jsem strávila zalezlá v pokoji. I když bylo venku celkem pěkně a sluníčko svítilo, tak jsem neměla náladu jít zkoumat okolí a raději jsem zůstala doma. Aspoň jsem měla čas na dopsání tohoto článku, protože večer mě toho času moc nezbývá. :/
Nakonec jsem, ale celý večer v pokoji nebyla, protože jsem s děckama jela na jejich hodiny plavání. Ony plavaly a já jsem se na ně přes sklo dívala. A taky jsem se dozvěděla, že příští týden mají extra hodiny a já je tam budu vodit. Uplně se těším na 40min. cestu do bazénu -_-
Na večeři jsem měla fish and chips a pak už jsem jen odpočívala, protože jsem se nehorázně přecpala.

Toto byly mé první dny a první pracovní týden u rodiny. Myslím si, že ten příští týden bude hodně podobný, protože děcka mají ještě prázdniny a nic záživného asi dělat nebude.
Ale uvidím co mně přinese víkend a pokud něco užitečného, tak o tom taky napíšu :)


1 komentář:

  1. Na tvůj blog jsem narazila nedávno, ale dodává mně hodně odvahy jít také dělat au-pair. Letos končím střední a o vejšce moc neuvažuji, takže au-pair by byla dobrá volba.
    Poctivě budu čekat na každej novej článek a doufám, že za pár měsíců budu taky v UK :)

    OdpovědětVymazat