2/21/2017

Co se mně na Anglii líbilo/ nelíbilo


Ahoj, vítejte u nového článku a dneska to bude shrnutí, co se mně na Anglii líbilo a nelíbilo. Abych řekla pravdu, musím trochu zavzpomínat, protože jsem doma už 4 měsíce a ne vše mám v živé paměti.

Na papír jsem si napsala pár bodů a proto, to už nebudu prodlužovat a vrhneme se rovnou na ně.

LÍBILO

Příroda

Ta je v Anglii neuvěřitelná. Pokaždé jsem si užívala ty výhledy po okolí, když jsme někam jeli. Všude zelená krajina a čisté modré nebe křížem krážem protkané čárami od letadel. Nejsem sice nějaká venkovská holka a mám radši město než venkov, ale v Anglii bych udělala snad i výjimku :D

Lidé

Jsou tam neuvěřitelně milí a hodní. Oslovení jako sweet, honey nebo love se tam od cizích lidí setkáte na denním pořádku. Já si třeba v Česku neumím představit, že bych šla do obchodu a prodavačka by mě oslovila zlato nebo miláčku :D
Pokud si nevíte s něčím rady, pomůžou vám. Já jsem jednou nevěděla na jaké metro přesednou, tak jsem se zeptala staršího anglického páru, kteří mně hned pomohli a dokonce se mnou po celou dobu cesty byli v metru a rozloučili se se mnou když vysedali.

Obchody

Je tam mnohem větší výběr obchodů. Spousta značek, které v Česku ani nejsou a při jejich návštěvě jsem byla jak Alenka v říši divů :D Kdybych měla víc peněz a víc místa v kufru, tak bych tam nakupovala jako o život :D
Oblečení je tam z většiny levnější než v Česku. Ale možná se to jen zdá, protože v librách se ty částky nezdají tak veliké jak v korunách. Můj případ :D

Doprava

Po příjezdu tam, jsem byla velmi mile překvapená. Z domova jsem byla zvyklá, že bus i vlak jezdil 1x za hodinu a o víkendu a svátcích jen vlak. V Anglii mně autobus jezdil každých 20 min. od rána do večera. O víkendech každých 30 min. ale i tak to bylo častěji než doma. A např. metro jezdí co pár minut. Když vám ujede nějaká souprava, počkáte si max. 5 minut a jede další. 
Jediná nevýhoda u dopravy je cena. Klasické linkové autobusy jsou tam o hodně dražší než v Česku (20 min cesta v Anglii- 3,60 liber (71Kč), 20 min cesta v ČR 22Kč). Ale třeba dálkové autobusy se dají s předstihem sehnat za pár liber, což se vyplatí :)
Vlakem jsem za celou dobu neměla možnost jet. Protože zrovna když jsme chtěli jet, byla náhradní autobusová doprava :D Ale ten je taky lepší kupovat s předstihem, protože se může pěkně prodražit.


NELÍBILO

Počasí

Jak už jsem několikrát zmínila, já jsem teplomilný člověk a teplo a sluníčko mě v Anglii opravdu chybělo. Několikrát jsem tam zažila typické anglické počasí, kdy v jednu chvíli svítí sluníčko a pak se v momentě zatáhne a spustí se obrovský déšť, kdy jste v momentě durch mokří.
Tropy, na které jsem z Česka byla zvyklá v létě každý den, v Anglii byly max. 2 dny a to je na mě málo :D Tehdy jsem si říkala, že další léto v Anglii rozhodně ne :D


Ceny 

Už u dopravy jsem zmínila, že cena je relativně dost vysoká, ale to není to jediné. Před odjezdem jsem všude slyšela a četla jak je v Anglii všechno levné a ať si s sebou nic neberu, že si všechno koupím tam. Houby, kdybych si měla vše koupit, byla bych hned bez peněz. Oblečení tam stojí možná o něco míň než v Česku, ale samozřejmě záleží na značce. Nejlevnější z obchodů je všude známý Primark. Já jsem tam nakupovala hodně často a většinu oblečení jsem měla z tama :D
Ale třeba takové jídlo, tam je o hodně dražší než v Česku. To jsem si šla do obchodu, koupila pár věcí a platila 10 liber (310 Kč), za co bych měla v Česku plnou tašku jídla, která by vydržela týden.


Výchova

Zlatá česká výchova, to jsem si říkala několikrát denně. Tam jsou ve většině rodin hlavou rodiny myslím děti. Když se jim něco nelíbí, tak je po jejich, neustálé odmítání a naprostá neúcta k rodičům, když něco chtějí musí to mít hned. Když neposlouchají nebo se bijí, tak se jim jemným hláskem vysvětlí, že to je špatné. Děcka si z toho, ale stejně nic nevezmou a rodiče neposlechnou. Toho, čeho já jsem tam byla svědkem, co si děcka k rodičům dovolovali, bych si já nedovolila nikdy a nebo jen jednou a pak bych si moc dobře pamatovala co by následovalo.


Lenost

Lenost některých angličanů mě udivovala. Oni tam mají lidi vážně na všechno. Na co chodit do obchodu, když si můžu jídlo objednat a oni mně ho donesou až do kuchyně, na co bych umývala okna, když si na to můžu zavolat nějaké chlápky. Proč bych si měl umývat auto, když to může někdo udělat za mě. Na co bych doma uklízela když si můžu pořídit cleanerku nebo rovnou aupairku :D

Doufám, že se vám článek líbil. Psala jsem ho podle toho jak to vidím já, takže u někoho se názory můžou lišit :)



Žádné komentáře:

Okomentovat