1/30/2018

Mount Rushmore a Badlands National Park

Můj uplně první výlet v USA, pokud nepočítám těch pár hodin v NYC. Byl to můj 3 víkend tady a my jsme se rozhodli pro road trip. Jela jsem s Cony z Německa a Julianou z Columbie.

I když nejdřív to dobře nevypadalo. Domlouvat jsme se začaly začátkem týdne, ale pak až do pátku bylo ticho. V pátek večer jsme se sešli s holkama a domluvily vše potřebné. Nejdůležitější bylo auto, které jsme si museli půjčit z půjčovny. Já bych si svoje vzít mohla, ale po dvou týdnech jezdění tady jsem nechtěla, Cony si své vzít taky nemohla a auto Juliany potřebovala její host rodina.
Auto jsme teda dopředu rezervovali přes internet s tím, že v sobotu v 8 ráno si ho holky vyzvednou a mně v 8:30 naberou doma.

Bohužel ne všechno šlo podle plánu. Tady v USA většinou půjčovny chtějí kredit card, no a my jsme měli jen debit. Cony měla svou německou kreditku, kterou by mohla zaplatit, ale protože jí není 21, tak by nemohla řídit pujčené auto. Nakonec Julianě pujčila auto její hostmuma a asi s 2h zpožděním jsme konečně vyrazily.

Naše první "kroky" vedly k Devils Tower ve Wyoming. Cesta trvala 5 hodin a byla nekonečná, protože po cestě ve Wyomingu není nic k vidění. Jen prázdné plochy, louky, sem tam nějaká farma.
Když jsme přijely na místo, moc jsme z toho odvařené nebyly. Chtěli jsme jet blíž k tomu, ale protože tam nebyl nikdo komu bysme zaplatily poplatek, ale byla tam kamera, tak jsme radši nejely. Udělaly jsme si teda jen fotky a jeli dál.

Další na řade byl Mount Rushmore v South Dakotě, kvůli kterému tento road trip vznikl. Problém nastal, když jsme to zadaly do GPS. Místo plánované hodiny cesty, byla dvě a půl, a i když jsme jely nejrychleji a rychleji než jsme mohly, věděly jsme, že za světla to nemáme šanci stihnout. Rozhodly jsme se teda, že Mount Rushmore necháme na druhý den a pojedem rovnou na hotel.
Ubytování jsme měli v Rapid city, což je jedno z největších měst v South Dakotě. Vydaly jsme se tam do downtown, které moc zajímavé není a zašly jsme si na večeři, při které jsme plánovaly druhý den.

Domluvily jsme se, že první pojedeme do Badlands National Park a potom na Maunt Rushmore. Cesta trvala asi hodinu, než jsme dojeli na začátek parku, kde byla bouda, kde se má platit vstupné. Ta byla, ale zavřená a platit se mělo ve visitor centru vzdáleném 28 mil. Než jsme k němu ale dojely, udělaly jsme si spoustu fotek a kvůli zimě jsme se rozhodly jet zpět. Takže jsme ušetřily za vstup.
Za hodinu a půl cesty jsme mezi vrcholky stromů konečně zahlédly 4 obličeje vytesané do skály. Myslela jsem si, že to bude větší, ale to asi tím, že jsme byly dál. Blíž k tomu vedou cesty a lávky lesem, ale v zimě byly zavřené. Dlouhou chvíli jsme tam strávily focením fotek, pak jsme si nakoupily suvenýry a celé promrzlé se vracely do auta.

Chtěly jsme jet ještě na Crazy horse memorial, ale vstup byl 30 dolarů, což se nám dávat nechtělo. Ještě k tomu když to není ani dokončené. Taky by to měl být obličej vytesaný do skály. A protože jsme dál nevěděli, kam jet, protože nebylo kam, rozhodly jsme se jet domů. Cesta uběhla překvapivě rychlej než jsem očekávala a dom jsme dojeli před 6 večer, rovnou na večeři :D

Večer jsem padla únavou do postele a spala jak zabitá.
Celý road trip musím zhodnotit, jako velmi povedený, i když ne vše šlo podle plánů a už se nemůžu dočkat až někam vyrazíme příště.